Brev:
Kan vores dreng på 11 mdr. selv styre om han er sulten?
9. januar 2008
Alder:
11 mdr.
Kan vores dreng på 11 mdr. selv styre om han er sulten?
Hej Helen
Min søn er begyndt at spise temmelig meget mad her den sidste uges tid. - Vil bare høre om det er helt okay i hans alder? Eller om vi skal begrænse det? Det sidste kan dog være ret svært da han ellers ikke virker tilfreds.
Vi er begyndt at lave 1½ portion havregrød om morgenen - altså 45 gram havregryn + 300 ml mme. - Tit får han også lige en portion øllebrød i dagplejen når han er kommet derover.
I dagplejen får han også lidt formiddagsmad.
Til middag typisk 6 kvarte rugbrødsmadder + grøntsager og andre småting, f.eks. rosiner.
De får lidt frugt eller brød til eftermiddagsmad.
Til aften spiser han så igen en stor portion mad - samme som os, både kartofler, grønt, sovs og kød.
Men mit spørgsmål er bare om han mon selv kan styre om han er sulten? Eller om vi skal hjælpe ham med det?
Lige et ekstra spørgsmål :-) Når han bliver 1 år hvor meget mælk er det så han skal have? Og er det afgørende om det er sødmælk, letmælk eller andet? Han er en stor dreng på 11 kg.
Tak for hjælpen og godt nytår.
Venlig hilsen
Camilla